Magiczna 10? Dowiedz się jak prawidłowo powinien sypiać młody sportowiec

04-09-2018, 13:51 Porady dla dziecka i rodzica

    Co wspólnego mają ze sobą Messi, Modrić i Ozill? Każdy z nich nosi koszulkę z tym numerem. Dla każdego zawodnika, jak i przyszłego piłkarza numer 10 jest marzeniem, ponieważ od zawsze ten numer nosili wybitni piłkarze, którzy prowadzili grę swoich drużyn.

  Przyjęcie, strzał, sprint, podanie - to w skrócie przepis na bardzo dobry trening piłkarski. Przy takim treningu młodzi piłkarze doświadczają dużych obciążeń fizycznych. Jak w takim razie utrzymać ciało w dobrej formie? "Sen to najlepsze lekarstwo" powtarzały nasze mamy. Jednak nie można tego dokońca ignorować, tylko należało by zdać sobię srpawę, jak w rzeczywistości jest to istotne. Szczególnie jakość i długość snu jest ważna u dziecka. Badania lekarzy potwierdzają, że młody sportowiec powinnien sypiać co najmniej siedem godzin. 

A jeżeli dziecko chodzi późno spać?

    Wtedy może pominąć bardzo ważne fazy snu (m.in.faza ren), które są bardzo ważne do odpowiedniego działania naszego organizmu już od pierwszego śniadania. Brak snu źle wpływa na sprawność intelektualną i fizyczną, co powoduje słabą formę na treningu u młodych zawodników. Podczas snu dochodzi do największego dotlenienia komórek, jest to bardzo potrzebne w szczególności po bardzo dużym wysiłku fizycznym. Dziecko nie wyspane jest zmęczone, rozleniwione, ma problemu ze skupieniem myśli i koncentracją. Ważne informacja dla przyszłych bramkarzy - podczas dobrego snu, dochodzi do zwiększenia wzrostu.

Koniec meczu i do spania

 Bardzo ważne zadanie przed rodzicami, to nauczyć dziecka pewnych zautomatyzowanych czynności pomogających zasypanie. Jeżeli młody piłkarz na treningu jest w stanie pojąć taktykę, to napewno nauczy się pewnych kroków przed pójściem spać. Należy przyzwyczajić młodego adepta futbolu aby po południowych treningach, zadbał o ostudzenie swojego organizmu w celu łatawiejszego zaśnięcia.  Takimi sygnałami dla dziecka może być gorące kakao lub ciepła kąpiel. Należy też zadbać o to aby młody piłkarz tuż przed snem nie korzystał z komputera, tableta lub telefonu, ponieważ światło, które emituje z tych urządzeń powoduje zatrzymanie wytwarzania melatonimy i przez to sen traci na jakości oraz jest krótszy. 

 

 

 

 

 


Inne proponowane newsy


Wróć do strony głównej

Projekt i wykonanie: cogitech group