Długa przerwa w treningach

24-04-2020, 16:43 Porady dla dziecka i rodzica

Systematyczne treningi owocują umięśnioną sylwetką, dobrą kondycją fizyczną oraz pozwalają na ciągły rozwój i szlifowanie piłkarskich umiejętności. W okresie, w którym treningi są zawieszone bardzo łatwo to zaprzepaścić. Nie warto robić przerwy w aktywności fizycznej.

Tygodniowa przerwa w ćwiczeniach

Gdy minie tydzień bez aktywności sportowej, mięśnie się osłabiają, a organizm rozpoczyna magazynowanie większej ilości wody. Po dwóch tygodniach przestajemy być tak szybcy i zwinni jak wtedy, gdy prowadziliśmy aktywny tryb życia. Nasza kondycja fizyczna słabnie. 14 dni bez ćwiczeń wystarczą, by odporność znacząco spadła.

Miesiąc bez treningu

Po miesiącu życia bez aktywności fizycznej ciało ma mniej masy mięśniowej, której miejsce zastępuje tkanka tłuszczowa, zatem zaczynamy tyć oraz możemy mieć problemy ze snem, a nawet zauważyć, że stresujemy się bardziej niż zazwyczaj. Warto zaznaczyć, że metabolizm  jest szybszy, kiedy regularnie trenujemy, a nasze potrzeby żywieniowe są oczywiście większe. W momencie, kiedy przestajemy ćwiczyć nasze zapotrzebowanie na pożywienie nie zmniejsza się i nadal odruchowo jemy tak samo dużo, ale dostarczone kalorie nie zostają spalone ze względu na brak ruchu.

Kilka miesięcy przerwy

Po kilku miesiącach dotkliwie poczujemy, że straciliśmy na sile. Nasz metabolizm znacznie zwolni, przez co zaczniemy się czuć ociężali, ospali, zaczniemy tyć, mogą zacząć nam doskwierać bóle różnego rodzaju. Może nam również towarzyszyć wrażenie obrzmienia – to skutek nagromadzonej w organizmie wody. Pogorszy się nawet funkcjonowanie naszych organów wewnętrznych – serca i płuc.

Brzmi przerażająco? Spokojnie, możesz tego uniknąć! Wystarczy, że zalogujesz się do panelu rodzica i będziesz codziennie ćwiczyć z Akademią Piłkarską Online! Pamiętaj – im szybciej wrócisz do aktywności fizycznej, tym mniej bolesnych skutków przerwy odczujesz!

 


Inne proponowane newsy


Wróć do strony głównej

Projekt i wykonanie: cogitech group