Jakie witaminy wzmacniają organizm?

05-08-2019, 12:27

Wiele osób błędnie wierzy, że dostarczy swojemu organizmowi wszystko potrzebne składniki odżywcze i minerały poprzez pożywienie. Prawda jest jednak taka, że pełnowartościowa i zróżnicowana dieta jest niemożliwa do utrzymania w codziennych warunkach i czasami trzeba polegać na dodatkowej suplementacji. Jakie witaminy wybrać aby wykorzystać w pełni potencjał organizmu i cieszyć się zdrowiem?

1. Witamina C

Doskonały przeciwutleniacz, odpowiada za syntezę żelaza i prawidłową pracę systemu odpornościowego. Profilaktycznie stosowany może zapobiegać nowotworom, jak i lżejszym stanom zapalnym. Stabilizuje również pracę mózgu i chroni nieprawidłowościami układu krążenia. Wzmacnia także zęby i dziąsła, to właśnie przez niedobór witaminy C marynarze zapadali na szkorbut! Zalecamy spożywanie 2g dziennie.

2. Witamina D

Jedna z podstawowych witamin budulcowych. Odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie szkieletu kostnego, co dzieje się poprzez wspomaganie procesu wytwarzania wapnia. Ciekawym faktem jest to, że nasz organizm przyjmuje witaminę D3 poprzez promienie słoneczne! W naszym niezbyt słonecznym klimacie lepiej jest jednak postawić na klasyczną suplementację. Zalecamy dawkę 800-2000 j.m/dobę.

3. Kwasy Omega 3

Świetny składnik odżywczy znajdujący się głównie w tłuszczach. Jego działanie jest naprawdę wartościowe. Największą zaletą suplementacji kwasów omega 3 jest wspomaganie pracy mózgu. Jesteśmy wtedy chronieni przed czynnikami wywołującymi depresję, a  także zaburzenia pamięci. Omega 3 może również poprawić nasz wzrok, a także przeciwdziałać zapaleniom stawów. Zalecamy spożycie 2-4g dziennie.

Pamiętajcie o profilaktycznym suplementowaniu tych 3 niezastąpionych źródeł zdrowia. Przed zakupem skonsultujcie się jednak z lekarzem aby wyeliminować wszystkie ewentualne przeciwskazania.


Inne proponowane newsy


Wróć do strony głównej

Projekt i wykonanie: cogitech group