O zdrowie dbamy nie od święta - Światowy Dzień Zdrowia

07-04-2021, 09:17 Porady dla dziecka i rodzica

Załóż czapkę, bo się przeziębisz. Gdzie masz rękawiczki? To częste pytania, które można usłyszeć od rodziców, czy też dziadków. Nie bez przyczyny. Wszystkie ,,kontrolujące” treści wynikają z troski o zdrowie. Jednak każdy, niezależnie od wieku powinien o nie dbać. Szczególnie dzisiaj w – Światowy Dzień Zdrowia – nadarza się okazja, do tego by przekalkulować swoją listę nawyków. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak wprowadzić ,,małe-duże’’ zmiany do codziennego grafiku.

Światowy Dzień Zdrowia

Ale najpierw troszkę historii

Światowy Dzień Zdrowia upamiętnia rocznicę powstania Światowej Organizacji Zdrowia w 1948 roku. Tegorocznym tematem przewodnim jest hasło: ,,Ratujmy życie. Bezpieczne szpitale w czasie katastrof. Powszechne ubezpieczenie zdrowotne”. Bez wątpienia hasło związane jest z obecną sytuacją epidemiologiczną i ogromną rolą personelu medycznego w czasie pandemii. Jednocześnie dzisiejsze święto rozpoczyna ,,Miesiąc Zdrowia’’, a tym samym działań w tym obszarze. Dlatego też warto podjąć wyzwanie w poszukiwaniu wigoru. Być może kwiecień okaże się idealnym czasem do budowania zdrowych nawyków!

Rusz się po zdrowie

Temat aktywności fizycznej nie traci na ważności. To ogromna wartość dla organizmu człowieka, a tym bardziej dla dziecka. Dlaczego? Ruch jest naturalnym odruchem każdego dziecka i to on w głównej mierze warunkuje prawidłowy rozwój. Najmłodsi, którzy regularnie uprawiają sport mają wyższą odporność, a co za tym idzie ich organizm szybciej zwalcza infekcje. Ponadto dzieci podczas przygody ze sportem uczą się radzić z porażkami i stają się bardziej cierpliwe. O zaletach uprawiania sportu można mówić godzinami i większość z nas zdaje sobie z tego sprawę. Jednak statystyki mówią coś innego. W Polsce ponad 31% 8-latków cierpi na otyłość, a mniej niż 20 % dzieci uczestniczy w zorganizowanych zajęciach sportowych. Dlatego też Akademia zachęca do działania!

Jak ćwiczyć regularnie?

Uprawianie sportu niesie ze sobą wiele korzyści, gdy ćwiczenia wykonywane są systematycznie. Niestety często dopada nas leń i wszelkiego rodzaju aktywność fizyczna odchodzi w zapomnienie. Światowa Organizacja Zdrowia podkreśla, że dzieci w wieku od 5 do 17 lat potrzebują minimum 60 minut, a młodsze dzieci powinny poświęcać 15 minut dziennie aktywnego ruchu. Jak wprowadzić to w życie? Poznaj nasze akademiowe tipy.

1. Ustal godzinę ćwiczeń

Treningi piłkarskie odbywają się o stałej porze. To zdecydowanie ułatwia organizację czasu. Gdy ćwiczenia przenoszą się do domu warto wybrać sobie odpowiednią porę dnia dostosowaną do zajęć szkolnych. Niektórym przypadną do gustu poranne, a innym wieczorne zajęcia sportowe. Ważne aby ta godzina na dobre zagościła w planie dnia. Dzięki temu budujemy świadomość i potrzebę ćwiczeń o tej porze. Wszelkiego rodzaju ćwiczenia znajdziecie w Panelu Rodzica. Stała pora aktywności fizycznej może oznaczać wspólny spacer, bieganie, czy też wyjście na rower lub rolki. Ważne, aby dobierać ćwiczenia do swojego poziomu aktywności.

2. Stwórz swój plan treningowy

Warto ułożyć sobie plan zadań,w których umieścimy nasze aktywności fizyczne. Ważne aby ćwiczenia były urozmaicone. Jeden dzień przeznaczmy na ćwiczenia motoryczne, drugi na trening biegowy. Nie zapominajmy o rozciąganiu i rolowaniu. Aby plan treningowy był skuteczny warto odhaczać, to co już udało nam się wykonać!

3. Zasada 5 minut

A kiedy dopada leń warto zastosować tę regułę. O co chodzi? Zakładamy, że poćwiczymy tylko 5 minut i na tym kończymy. Zazwyczaj okazuje się, że ten czas tylko rozbudza nas do kolejnej dawki ćwiczeń.

4. Motywuj się wzajemnie

Jak to mówią: co dwie głowy, to nie jedna! W podejmowaniu zdrowych nawyków warto szukać osoby, która będzie motywowała do działania. Może to być przyjaciel, ale też rodzina. Rodzice i dzieci mogą wspierać się, po to by spędzić aktywnie czas wolny.

Światowy Dzień Zdrowia podejmuje tematy, które nigdy nie tracą aktualności. Nie tylko dzisiaj zatroszczmy się o nasze zdrowie, ale codziennie dbajmy o siebie i innych.  Warto zwracać uwagę na kondycję fizyczną, ale też psychiczną. Jednocześnie zdrowie środowiska zależy od naszych wyborów. Dlatego też zachęcamy, by ten miesiąc obfitował w świadome nawyki, małe zmiany, które zaprocentują w przyszłości.

 


Inne proponowane newsy


Wróć do strony głównej

Projekt i wykonanie: cogitech group